Qui sóc?

La meva foto
Barcelona
Sóc dona, mare i mestra...que estimo, ploro, ric i sobretot procuro viure.

dissabte, 14 de maig del 2011

Joies que estimo (2)


Ningú dubta de la genialitat del pintor Johannes Vermeer a l´hora d´aconseguir els espais lluminosos, les ombres que causa un raig de sol, o la claror d´un porticó obert d´una finestra. Ha estat considerat un dels màxims representants de la pintura de l´Escola Holandesa o Flamenca.
Recordo afectuosament les meves primeres classes d´Història de l´Art al batxillerat, i especialment aquest autor en les sessions de diapositives que ens oferia la professora. Llavors ja em va captar la meva atenció, l´estètica de les seves obres em seduïen d´una forma especial i sovint atribuïa la seva habilitat amb els pinzells per capturar la llum, a un do especial, a una essència quasibé divina inabastable per a qualsevol humà com jo, i que engreixava la meva insignificància.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada